Friday, December 14, 2007

julesmåkager


Ja man har jo været i fuld sving med småkagerne i dag, men der er lang vej endnu før man er færdig.

Mæja er taget med Birta hjem for at se til hendes føl, hvis man ikke ved hvem Birta er, så er det hende der er med på mit profil billede.

I går fik jeg sendt gaver hjem til familien, det var nu et af de sjove postbesøg, først skulle jeg tage stilling til om jeg ville sende som alm. post eller som pakkepost, jeg valgte så at sende som alm. post.

Desværre var den ene pakke for tung, så jeg havde faktisk ikke noget valg.

Jeg skulle så udfylde en formular for hver af pakkerne, med min adresse og modtagers adresse.

så langt så godt. Men nu ville hun at jeg skrev ca. værdi og indhold i pakkerne, her er der, efter min menning, en ting eller to der ikke passer ind her, hvad sjovt er der ved at modtage en pakke med julegaver hvis der står hvad de indeholder?


Natten til torsdag var der endnu en storm, ikke helt så slem som den der kom mandagaftes.

Men denne blæste vinduet ind i Mæjas bil så der var glasskår over alt...

Nu er den kommet ind i kostalden, hvor den venter på at komme hjem, så Maja kan sætte en ny rude i.


I aften er der kylling på menuen, og mon ikke man grydesteger den, ligesom mormor gjorde?


Mads

3 comments:

Mæja said...

jólasmákökurnar hans Mads eru góðar...

Anonymous said...

Hej Mads og Maja
Hvilker kager bager I?
Vi har haft fornøjelsen af at få ikke én - men hele to ruller kagedej at gå i krig med. Så selvom man er to travle mennesker, der ikke har tid til at lave sin kagedej selv, blev vores sukkerhungrende kroppe (ikke fordi vi ligefrem mangler sukker...) tilfredsstillet af Vibes specier og Mortens mors jødekager.
Besøger morfar på lørdag - og jeg glæder mig!

svarturhrutur said...

vaniliekranse eller skiver da jeg ikke har en hakkemaskine til at lave strimler. og chocolate chip'n nutbits coockies.