Sunday, December 23, 2007

23. december alene og forladt

I morgen er det juleaften, og traditionen tro står menuen i aften på risengrød, lavet på rigtig komælk, i morgen er der ryper.

Mæja forlod mig i torsdags, hun er taget til sin far, for at hjælpe ham, mens hans bror er taget til udlandet med familien.
Så jeg er alene og har begravet mig i arbejde, mad og alkohol.
I morgen så snart jeg er færdig i stalden, tager jeg afsted, og forhåbentlig spiller de "I'm driving home for christmas" i radioen


I aften er der arrangeret en demonstration i Akureyri, over noget så tåbeligt som at få soldaterne ud af Irak (amerikanske soldater/USA), Men når man så tænker over det er det lidt dobbelt moralsk, her kører man omkring i en splinter ny Jeep grand cherokee eller en stor ford/dodge/GMC- pickup/suv, som man har købt for lånte penge. Hele levevisen heroppe er utrolig amerikansk, men næsten alle der udtaler sig offentligt er stærkt imod USA, og især præsident Bush!!!


Ingibjörg Solrun Gisladóttir, leder af det islandske socialdemokratiske parti, er helt vild med palæstina og er stor modstander af israel.
Jeg er ikke vilde med jøderne, men muslimer?
Her er der et foto af omtalte kvinde, hun er vist nok blevet kåret som den grimmeste kvinde på tinget...


Jeg personligt er tilfreds med amerikanerne, ikke at jeg ville flytte dertil, hvis det skulle være så var det nok Alaska eller Canada.

Så skal vi ikke i morgen, når vi sidder i familiens skød lige sende en tanke til de mange mænd og kvinder, der er villige til at ofre deres liv for noget som vi tager for givet? Frihed og demokrati.

God jul allesammen...

No comments: