Saturday, February 23, 2008

Sidste tirsdags, havde keli fri, og jeg var derfor blevet tildelt det "ærefulde" hverv at fodre hestene. Der er plads til 46 heste.
For at lette vores arbejde er der lavet en plan for dem der har heste opstaldet, om at feje fodergangen på skift, før klokken 18:00.
Men som sagt var det min tur og jeg kom i stalden klokken 18:30, ergo skulle der være fejet og alt.
Men der var ekki fejet, der var møg på hele fodergangen og klokken var halvsyv...
Jeg var nu lidt skuffet over den ansvarsløshed, så jeg undersøgte hvem der havde fejetørnen (fatisk var det Vilberg, der fandt det), der er ophængt en seddel inde i saddelkammeret med navnene på alle der har heste stående, i tilfælde af at der sker noget, så vi kan ringe til dem.
Da Vilberg fandt udaf hvem det var der skulle have fejet, sagde han at han nok ikke kom ud bare for at feje, og at jeg nok ikke skulle ringe til ham.
Men jeg ringte nu til ham alligevel, og fik fat på hans kone, der gav mig nummeret til ham.
Her følger en rimelig præcis gengivelse af vores samtale (oversat til dansk).
- Godaften!
- Ja godaften.
- Jeg hedder Mads, og er nu ude i hestestalden. Klokken er næsten kvart i syv, hvorfor har du ikke fejet fodergangen?
- Undskyld, fejet fodergangen????
- Ja, har du glemt at det er din tur?
- Hahahahaha
- Du griner bare, jeg synes nu ikke det er særlig morsomt, her er jeg og der er møg på fodergangen.
- Hahahaha, hør engang, jeg er viste ikke det var min tur!
- Avaffornoget, Skal du bare grine af mig, tror du, måske du er fritaget???
- Nænæ, men jeg er ikke engang på Hvanneyri, vil du ikke bare feje for mig?
Og så efter en smule frem og tilbage snak endte det med at jeg gik med på at feje for ham.
Da jeg så gik i gang med at fodre, kom Vilberg hen til mig, og sagde- det var ikke ham der skulle have fejet i aften!
Så jeg havde ringt, og skammed ham som en hund der havde pisset indenfor, ups...
Hvis du ikke har gættet hvem det var, kan jeg fortælle at det var rektoren for landbrugsskolen...
Nu for vi så se om jeg bliver kaldt til samtale hahahaha.

Jeg vil holde for nu med en lille mindlse om at det er i orden at skamme folk, man skal bare vær sikker på det er den rette man skammer...

3 comments:

Anonymous said...

Hej ja der kom du galt afsted. Men du bliver sikkert tilgivet. Du må skrue charmen på hilsen moster

Anonymous said...

Hej Mads!
Gaman að lesa bloggið þitt. Ég ætla nú bara að skrifa á íslensku, treysti mér ekki alveg í dönskuna strax. En góð saga! Fékk mig allavega til að brosa í þessum hundleiðinlega tíma sem ég er í núna:)

Kveðjur frá Sigurborgu

Anonymous said...

Hej
Ja det var ikke så godt hva´ Mads
håber ikke du fik for meget skæld ud for det.
knus mor og Stephen