Friday, February 1, 2008

Hej igen.

Nu er det tid for en lille gennemgang af min hjertenskær.
Som nogen måske har gættet er det ikke herrelandsholdet i håndbold eller for den sags skyld i nogen anden sportsgren.
Jeg har måttet fake glæde, over at danskerne blev verdensmester i herrehåndbold, so what!!!
Ikke fik jeg lov til at deltage...
Men der er måske en derude der har gættet hvem det er der blive skrevet om herunder?

Men nej det er ikke the love of my life (Mæja).
Derimod er det den eneste jeg ville vælge over Mæja!
Malkekoen (eller bare køer)

Her ses kalven Brandur (efter tegningen)

Om et lille års tid kan han se ud som tyren i midten, ikke det bedste billede men det var svært at få et ordentligt billede af ham

Her er en kvie, hun er rød med hvid ryglinie og hvidt hoved, det lyder flottere på islandsk. Rauð hryggjótt, hjálmótt.
Måske den flotteste tegning?




Her ses Gunnari Gauti i fuld gang med at drægtigheds undersøge, ialt blev der undersøgt 32 køer og kvier og alle var drægtige!


Kólkrossótt, 1086 en af de bedste.

Her er Hjörtur 1219, hans mor er 1086 som ses herover.
Hjörtur er grå og som man ikke kan se så er der et hjerte i lysken på venstre side, deraf navnet
Og der er altid noget at lave, på nær for 15, hun er nu en lille uges tid fra forvæntet kælvning, så mon ikke der kommer en lille kvie, 15 er brandskjöldott.

Her er 1171 hun er gråbroget. Jeg er sikker på at hun bliver en fremragende ko når hun kælver om 9 mdr. hun skal nemlig insemineres i morgen
I forgrunden kan man se 1160 hvis jeg ikke tager fejl.

Minus 14°c og vindstille ca. 10-20 cm sne.

well that's all folk's.

1 comment:

Storby Tanker said...

søde mads, de blev europamestre - ikke verdensmestre..