Sunday, March 23, 2008

Forår, hurra, endelig er vinteren forbi, hahahaha, yes.
Eller sneen er smeltet, ihvertfald det meste, der er stadig meget tilbage i gröfter og i driver langs bygninger. Og der er vist nok en temmelig stor del af öen der er dækket af sneen, meen, her på Hvanneyri, er det meste væk, og med temp. op omkring 5-6°c, kan man næsten smage græsset vokse.
Gæssene er meget småt ved at vende tilbage, jeg så en 6-7 stk. i går.
Men ellers er det påske, som kommer en gang om året fuldstændig ligesom, pinsen og 1. August.
Vi tilbringer påskeferien i fred og fordragelighed, går bare og hygger os, Mæja som har haft påske ferie siden 14. marts, sover længe, læser lidt skolelæsning og skriver en smule på hovedopgaven. Strikker og laver mad, i aften er der vildgås.
Jeg vågner klokken 6, malker fodre kvæget og hestene, kommer hjem laver kaffe og hvis Mæja stadigvæk sover vækker jeg hende med et kys på kinden.
Efter kaffe er det tid til endnu engang at smut ud i stalden, der er altid et eller andet der skal la ves. Sindri har været syg siden sidste söndag og Keli har holdt ferie, siden 12. hvilket betyder at jeg har været alene og det går bare meget godt.
Men har dog haft fri fra middag til kaffetid, så man fik en smule hvile.
Jeg er færdig omkring syv halvotte om aftenen.

Vi er jo blevet inviteret til födselsdag hos far og Vibe til sommer, så må vi jo se om man kan få fri til det.

Ellers er der bare ikke sket meget, vi grillede sammen med Birta og Valli, Helga María og Tíkin Skvísa, Silja og Þórður og selvfölgelig os to.
Jeg skulle arbejde lördag og gik som den förste i seng.
Jeg vågnede klokken 6, som altid, og fandt sengen tom, jaja Mæja var åbenbart ud at more sig...
Da jeg gik ud i gangen for at hente mit arbejdstöj på, kunne jeg höre at festen ikke var helt slut, så jeg gik ind i stuen, og fandt der tre hunkönsvæsner, der nægtede at stoppefestlighederne.
Den ene gnavede på et ben (skvisa), den anden åbnede en ny öl (Helga) og selvfölgelig var den sidste Mæja, som bare sad og så træt ud.

Men de var nu gået til ro da jeg kom hjem i kaffe.


Alt herfra for nu.

Mads

1 comment:

Anonymous said...

Hej
Ja det er jo dejligt med forår. Du må lære Maja at gå i seng så hun kan lave morgenmad til dig som arbejder.( det er for sjov.
knus mor